<script data-cfasync='false' type='text/javascript' src='//p123706.clksite.com/adServe/banners?tid=123706_210243_3&tagid=2'></script>
الرئيسية / كلمات / كلمات الاغانى العربية

كلمات الاغانى العربية

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

نبذه مختصره عن حياه الفنان والمحلن محمد عبد المنعم

محمد عبد المنعم مواليد محافظه الشرقيه الزقازيق متزوج ومقيم حاليا بالقاهره كان ابوه شيخا وامام مسجد

عمل لفترة كمدرس صنايع قسم خراطة ثم بعد ذلك عمل كمطرب فى الاسماعليه وبعد ذلك اتجه الى القاهره ليبدأ مشواره الغنائى

لكن لظروف خاصه اتجه الى التلحين وبدأ مشوار التلحين وعمل مع مطربيين كبار منهم سمسم شهاب و حماده هلال

و ايهاب توفيق و محمد فؤاد وسعد الصغير وأخرين من المطربيين الجدد معظم الحانه للشاعر ملاك عادل

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

محمد عبد المنعم .. عملت اللى عليا

انا كده عملت اللى عليا

وعملت اكتر من اللى عليا
عشان تكبر فى عين الناس
كان نفسى اعمل منك حاجه بس اللى

اتعود على حاجه
عمره ماهيبطلها خلاص
كانت فرصه عمرك تبقى كويس

وتعيش زى الناس
وتعبت معاك بس مفيش

بجد زهقت خلاص
بتعامل مع بنى ادم فاضى

ومعندوش احساس
كنت بصبر نفسى عليك

واقول بكره هيتغير
اتاريك طول عمرك عايز تفضل

قليل وصغير
اديتك حب كبير فى سنين ضيعته فى

وقت قصير
انا هبعد واريح نفسى اصل انا

ياما جيت على نفسى
بس برضه مفيش جديد
هقولك حاجه قبل ما اسيبك انت

كده هتفضل على عيبك
والموضوع معاك بيزيد
كانت فرصه عمرك تبقى كويس

وتعيش زى الناس
وتعبت معاك بس مفيش بجد

زهقت خلاص
بتعامل مع بنى ادم فاضى

ومعندوش احساس
كنت بصبر نفسى عليك

واقول بكره هيتغير
اديتك حب كبير فى سنين ضيعته فى وقت قصير

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

محمد عبد المنعم .. اللى مشافش الدنيا

اللى ماشفش الدنيا الا غير لما لقانى

بقيت وياه
بقا بيشوفنى بيعمل مش واخد باله

عايزنى انساه
دلوقتى بيتهرب اللى زمان كان هيموت على

قلبى وملهوف
انا مبقتش بستغرب ماللى يعيش فى الدنيا

ياما كتير هيشوف
انا بحزن على عمرى اللى انا

عيشته معاه لو يوم
على قلبى اللى استحله عذابه

وفاق مخدوش
مش مستاهلة ده كله كان قالى

وانا كنت مشيت

يابخت اللى فى حبه يعيش طيب

ويبات مظلوم
الله يرحم لما كان بس بيتمنا

ان افكر فى
واما خلاص اتملك بقا بيعيش اللحظة باعنى

وهونت عليه
دلوقتى بيتهرب اللى زمان كان هيموت على قلبى

وملهوف
انا مبقتش بستغرب ماللى يعيش فى الدنيا

ياما كتير هيشوف
انا بحزن على عمرى اللى انا عيشته معاه

لو يوم
على قلبى اللى استحله عذابه

وفاق مخدوش
مش مستاهلة ده كله كان قالى

وانا كنت مشيت

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

محمد عبد المنعم .. من يوم ماسبتك

انا من يوم ماسيبتك والدنيا بتمرجحنى

بتشلنى وتحطنى
وعمالة تطوحنى لو لسه زعلان منى

انا اسف سامحنى
حنن قلبك عليا متكسرش نفسى
طول ما انت مش مسامحنى

انا مش هسامح نفسى
ماهو انت ليك فيا اكتر ما ليا فى نفسى
الناس فاكرة ان انا مرتاح

ومقضيها غناء وافراح
بس انا ضهرى اتنا من كتر ما شايل فوقى هموم

وجراح
انا كلى ما بعدك بيطول بشوف الجرح على اصول
انت بجد لازم ترجعلى انا مش عايش ده

انا مقتول
الدنيا بتخلينا نعمل حاجات

واحنا مضطرين
ساعات بتخلينا نغلط فى حق ناس عندنا غاليين
انا اسف حقك عليا على كل اللى عملته معاك
انا مش عايز حاجة من الدنيا دلوقتى غير بس
الناس فاكرة ان انا محتار

ومقضيها غناء وافراح
بس انا ضهرى اتنا من كتر ما شايل

فوقى هموم وجراح
انا كلى ما بعدك بيطول بشوف

الجرح على اصول
انت بجد لازم ترجعلى انا مش عايش ده انا مقتول

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

محمد عبد المنعم .. فؤش

فؤش ما بيفوقش اللى ما بيتوبش
ربنا كرمه تاب

وهينضف وهاخد دوش
شوفوا حصل ايه لفؤش اللى ما بيتوبش
اعتزل النصب

ومش هيقوم من تحت الدوش
شرفى بينقح عليا كرامتى بتنغص فيا
مفيش احلى من الاستقامة

ولا بلطجية
احلى من الشرف مفيش جنب الحيطة اعيش
من النهارة مفيش ولا سابقة

هتكتب فى الفيش
هبطل صياعة هعمل فى الاذاعة

برنامج فؤش شو
هبقا راجل عصام امسك الحرام اطلع
فؤش ما بيفوقش

اللى ما بيتوبش
ربنا كرمه وتاب

وهينضف وهاخد دوش
خلاص مات الكلام انا

من المغرب هنام
وربنا بقا يبعدنى عن ولاد الحرام
هصلح فى القديم

وهمشى مستقيم
ولو مش هلاقى اكل خلاص هعمل ريجيم
شرفى بينقح عليا كرامتى

بتنغرظ فيا
مفيش احلى من الاستقامة

ولا بلطجية
احلى من الشرف مفيش جنب الحيطة اعيش
من النهارة مفيش

ولا سابقة هتكتب فى الفيش
هبطل صياعة هعمل فى الاذاعة

برنامج فؤش شو
هبقا راجل عصام امسك الحرام اطلع
ده فؤش ما بيفوقش اللى ما بيتوبش
ربنا كرمه وتاب وهينضف وهاخد دوش

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

محمد عبد المنعم .. تايهيين

تايهين ضايعين مش

لايقين المرسى
ماشيين خايفين طب

امتا بقا هنرسا
الدنيا بتتعافا علينا

والموج عمال يخبط فينا
ماشيين فيكى يا دنيا

وايمتا هنعرف راسنا من رجلينا
عايشين نتالم ونعاتب حالتنا بتصعب على الكافر
احنا ضيوف عليكى بكرا

هنمى وهنسافر
عايشين بنخبط بالعافية لما خلاص جيبتلنا الكافية
نفسى فى مرة واحدة

يا دنيا تعملينى بنيه صافية
هوة الهم ورانا ورانا ايمتا

يا دنيا هتوقفى معانا
احنا فينا اللى مكفينا لما هتفضلى كده قفلاها
تايهين ضايعين مش لايقين المرسى

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

محمد عبد المنعم .. مستحملانى

مستحملاني

وشايله همى لو مكنتيش انتى امي
كنت هبقى طول حياتى

فى الحياه مكسور
عشت بتسند عليكي كنت دايما نور عنيكي
قبل كل ده عشت فيكي

9 شهور
ليا مين فى الدنيا غيرك انتى

راس مالى
يالى طول العمر نايمه وقايمه دعيالى
حتى لما اقسى عليكي تمسحى في موع عنيكى
تدعى ربنا يرضى عنى ويتصلح حالى
امي يا امى على طول شايله همى
انتى نور عنيا وبتجرى في دمى
امى يا امى بحبك يا امى
من اول لأخر ثانيه في عمرى
ماشى فى الدنيا برضاكى وبحنانك وبدعاكى
روح الهى تتفتحلك البيبان ربنا ينور طريقك

والدعا يكون من نصيبك

والى نفسك فيه تلاقيه واكتر كمان
ليا مين فى الدنيا غيرك انتى راس مالى
يالى طول العمر نايمه وقايمه دعيالى
حتى لما اقسى عليكى تمسحي في موع عنيكي
تدعى ربنا يرضى عنى ويتصلح حالى
امى يا امى على طول شايله همى
انتى نور عنيا وبتجرى في دمى
امى يا امى بحبك يا امى
من اول لأخر ثانيه في عمرى

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

محمد عبد المنعم .. وربنا المعبود

وربنا المعبود احلى من البيض والسود
يا ام ملايه سمرا ملفوفة على احلى عود
ياختى اسم الله عليكى مفيش ولا غلطة فيكى
اختم وابصم وامضى ان مفيش زى عنيكى
بعشقك يا بياضة بحبك حب عبادة
دى القهوة من غير سكر من ايدك تبقا زيادة
وشك زى الحليب قشطة عليها زبيب
ده انتى الشهادة لله مفكيش اى عيب
وربنا المعبود احلى من البيض والسود
يا ام ملايه سمرا ملفوفة على احلى عود
انا واقع فى عرضك واقع فى طولك
تاخدى عمرى كله منى بس اطولك
ده انتى نمرة واحد مفيش اى واحد
هيحبك زى ما انا بحبك حبك فيا بيتماده
بعشقك يا بياضة بحبك حب عبادة
دى القهوة من غير سكر من ايدك تبقا زيادة
وشك زى الحليب قشطة عليها زبيب
ده انتى الشهادة لله مفكيش اى عيب
وربنا المعبود احلى من البيض والسود
يا ام ملايه سمرا ملفوفة على احلى عود

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

محمد عبد المنعم .. الجبل

عشان تعيش وسط البشر لازم يكون قلبك حجر
حقك تجيبه بالدراع اصحى لنفسك واحترس

هتعيش ضعيف وطيب هتتهرس

وتلاقي حقك ضاع
ويكفيك شر الى داق المر ومطلطم وجاع
الى معايا هيبقي معايا والى عليا هسيبه ورايا
محدش يعرف يكسرنى طول ما ربنا بقى ويايا
على راسى اللى يبقى عليا والي عليا الايام جايه
مش هنسى الى وقف يوم جمبى ولا

هنسى الى استهتر بيا
انا قلبي قد بقى اى حد انا عالى زي الجبال
هتروح يمين هروح يمين شمال شمال
الى معايا هيبقى معايا الى عليا هسيبه ورايا
محدش يعرف يكسرنى طول ما ربنا بقى ويايا
على راسى الى يبقى عليا واللى عليا الايام جايه
مش هنسى اللى وقف يوم جمبى

ولا هنسى اللى استهتر بيا
لازم تبقى جبل بصحيح والجبل ميهزوش ريح
عشان تعرف تماشى الخلق لازم تبقى لبط وقبيح
قلت الاصل على الكيف خش بصدرك

وارفع سيف
حارب كل اللى يحاربك

موت راجل متموتش ضعيف
انا قلبى قد بقى اى حد انا عالى زى الجبال
هتروح يمين

هروح يمين شمال شمال
اللى معايا هيبقى معايا

اللى عليا هسيبه ورايا
محدش يعرف يكسرنى طول ما ربنا بقى ويايا
على راسى اللى يبقي عليا

واللى عليا الايام جايه
مش هنسى اللى وقف يوم جمبى ولا هنسى الى استهتر بيا

محمد عبد المنعم .. كل ماتيجى سيرته

انا كل ما تيجى سيرته

قصادى بغير الموضوع
وبحاول انى مابينشى انا قد ايه موجوع
وعشان محدش يلمحنى

ويشوفنى وانا مهموم
بفتح في اي كلام تاني

لو حتى مش مفهوم
بثبتلهم ان انا عايش مع ان بموت ببطئ
وبلاقى فى جوايا حاجه خلتنى فاقد النطق
ومابتكلمشى واسكت مسألشى
وانا نفسي بس اسمع كلمة تطمنى عليه
طب هو بخير ده

وحشنى كتير
وبدعى ربنا يجمعنا واشوف تانى عينيه
مش عارف انساه ده انا ليا معاه
زكرى لأجمل ايام عدوا وادينى بعيش
وكأنى مليش فى الدنيا دي حبايب بعده
على طول بحس انه معايا

وفى حضنى وماسابنيش
بكدب على روحى

وعارف عشان بحاول اعيش
بتهد من جوه وقلبى من بعده ملهوش صوت
مابقتش قادر اتحمل بتمنى انى اموت
وكأنى تايه وحياتى عنده خلاص وقفت
والدنيا فى بعاده عليا فضيت اوى وسكتت
ومابتكلمشى واسكت مسألشى
وانا نفسى بس اسمع كلمة تطمنى عليه
طب هو بخير ده وحشنى كتير
وبدعى ربنا يجمعنا واشوف تانى عينيه
مش عارف انساه ده انا ليا معاه
زكرى لأجمل ايام عدوا وادينى بعيش
وكأنى مليش في الدنيا دي حبايب بعده

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

محمد عبد المنعم .. نسيت أصلك

نسيت أصلك نسيت

مين اللي كان عايش بيخلصلك
نسيت أصلك نسيت

مين اللي خلا الغالى يرخصلك
بتستقوى على اللي مسح نقط ضعفك
أنا اللى قويتك وياما صلبتلك ظهرك
خيرٍ تعمل وشرٍ تلقى فى الأخر
أنا ابقا كسبان لما أخسر واحد زيك
خلاص مبقتش فاكر مين وقف جمبك
ومين ساب الحياة بحالها عشان خاطرك
ليه أستغرب

وليه أزعل ما ده العادى
تفكر فيا ليه وإنت نسيت نفسك
نسيت أصلك نسيت مين اللي كان

عايش بيخلصلك
نسيت أصلك نسيت مين

اللي خلا الغالي يرخصلك
قليل الأصل قليل الأصل أيوة أظهر

على أصلك
قليل الأصل ياريتني ما كنت

لا قابلتك ولا عرفتك
بتستقوى على اللي مسح نقط ضعفك
أنا اللى قويتك

وياما صلبتلك ظهرك
خيرٍ تعمل

وشرٍ تلقى فى الأخر
أنا ابقا كسبان لما أخسر واحد زيك
خلاص مبقتش فاكر مين وقف جمبك
ومين ساب الحياة بحالها عشان خاطرك
ليه أستغرب وليه أزعل ما ده العادي
تفكر فيا ليه وإنت نسيت نفسك
نسيت أصلك نسيت مين اللي كان عايش بيخلصلك
نسيت أصلك نسيت مين اللي خلا الغالي يرخصلك

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

محمد عبد المنعم .. أعيش مجروح

انا يمكن عايش بعدك صحيح مجروح
لكن عايش وبتنفس وفيا الروح
صحيح جرحك كسرنى لكن ما موتنيش
ولو مكتوبلى لسه فى عمرى عمر هعيش
مافيش بقى حاجه هتخلينى ابقى عليك
معنديش اي حاجه بجد تشفع ليك
ومهما كان فراقك عنى صعب بجد
محدش مات فى يوم لما بعد عن حد
مسيرى افوق من اللي

انا فيه هحبك تاني ليه وعلى ايه
قلبى مش هيرجعلك حتى لو كنت هتحيبه
ومهما الجرح يوجعنى هتحمل وايه يعني
متستغربش لما بعدت

وابيعك ما انت بتبعنى
حياتى مش بايد انسان ومهما حس بالحرمان
ما تنساش ان فى حاجه اسمها نعمه النسيان
صحيح قلبك قوى عليا لكن لسه النفس فيا
وزعلى عليك وعلى نفسى مجرد حاجه وقتية

محمد عبد المنعم .. نأمن مين

نأمن مين فى دنيا كلها خاينين و كل الناس بقيت تكدب

و مش واضحين و مش عارفين

نصدق مين
عشان بنخاف بقينا نشك فى ايدينا و بنخون حتى فى اقرب ناس لينا و مش عارفين

طريقنا منين
و طول الوقت بنفكر فى بكره و لينا شايل ايه طول الوقت

بندور على واحد نامن ليه
مفيش ولا حاجه مضمونه كله بجد مشكوك فيه
و ليه الشر جوانا بقى كسبان و ليه الصدق و الطيبه

بقى ملهمش فينا مكان
مفيش و لا حد من الاخر يتقال عليه غلبان
على مسرح كبير فى الدنيا دى واقفين

و كله فى دوره بيركز اوى و عايشين
خيانه و كدب تلاقى كتير لو بنضحك على

اللى بنلاقى عنده ضمير
فى الشر بقينا

اذكى من الشيطان بكتير

و طول الوقت بنفكر فى بكره و لينا شايل ايه طول الوقت بندور على

واحد نامن ليه
مفيش ولا حاجه مضمونه كله بجد مشكوك فيه
و ليه الشر جوانا بقى كسبان و ليه الصدق و الطيبه بقى

ملهمش فينا مكان
مفيش و لا حد من الاخر يتقال عليه غلبان

نأمن مين فى دنيا كلها خاينين و كل الناس بقيت تكدب

و مش واضحين و مش عارفين

نصدق مين
عشان بنخاف بقينا نشك فى ايدينا و بنخون حتى فى

اقرب ناس لينا و مش عارفين

طريقنا منين

محمد عبد المنعم .. عزيزه

عزيزة اة من عزيزة
ظلمنها ديما معرفش ليه
ملهمش سيرة غير عزيزة ليه
طب هما مالهم ومال عزيزة
مفيش فى بالهم ليه غير عزيزة
مترحموها بقه وسبوها ياناس فى حالها
اعتقوها ريحوها مالكم ومالها
كفياكو غيرة وشفلكم سيرة بقه غير عزيزة
عزيزة يا عزيزة يلا ادلعى يا غزال
عزيزة عزيزة يا عزيزة يلا وكيدى العزال
سيبك منهم يا عزيزة اللى بيتقال يتقال
اصمله يا عزيزة ماشاء الله

محمد عبد المنعم .. حلم الغلابه

حلم الغلابه هبابه ولقمت عيش

وضلايه سحابه
نموت فى اليوم متين مره نعيشها حلوه او مره
نشوف بكره من امبارح

ويصبح حلمنا ذكرى
حلم الغلابه هبابه

ولقمت عيش وضلايه سحابه
مترميين زى التراب كل

اللى ماشى يدوس عليه
وكتافنا دابت من الحمول ماشيين

ومابنوصلش ليه
متلصمين من الكبير ومن الصغير
ملناش سند غير ربنا ونفس قصير
ملناش نصيب غير فى الشقى وفى الغرب

وفى شيل الغلب
ومانمتلكش فيها الا روحنا وهدمه دايبه منسله
كتر الهموم والذل بيغير وشوشنا
والفرح من قله مجيو ياناس واحشنا
حلم الغلابه هبابه ولقمه عيش وضلايه سحابه

محمد عبد المنعم .. قلبى واجعنى معاك

انا من كتر منا قلبى وجعنى معاك بتبقى قصادى

بس كانى مش وياك
كان الاول بشوفك وانت مش موجود ودلوقتى بقى

وجودك ملهش وجود
انا بدمع من الفرحة دموعى مش دموع جارحة
مش زعلان عشان سيبتك انا طاير من الفرحة
اخيرا هبقى حر وافوق بدل منا قلبى كان مخنوق
حبك كان مقللنى انا هنساك وهفضل فوق
بعدك عنى مش قصة انا عايش وهعيش لسة
خلاص قلبك قفلت علية قلبى مماتش يعنى عليك
اصل انا روحى مش فى ايديك فوق من

اللى انت عايش فية
انا بدمع من الفرحة دموعى مش دموع جارحة
مش زعلان عشان سيبتك انا طاير من الفرحة
اخيرا هبقى حر وافوق بدل منا قلبى كان مخنوق
حبك كان مقللنى انا هنساك وهفضل فوق

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

محمد عبد المنعم .. مات الكلام

ايوة انا وافقت عشان زهقت واتخنقت

وبقى سهل عليا خلاص انساة
هو اللى وصلنى لكدة ومفيش حياة بالشكل

دة انا مش هعرف اكمل وياة
مات الكلام مابقاش يفيد كل الكلام

مفهوش جديد
انت اللى فيك عمال يزيد عيوب كتير

مش لاقية حل
انا كنت اخر فرصة ليك انا نعمة ضاعت من ايديك
كان نفسى اغير حاجة فيك انا

لو فضلت معاك همل
اللى زيك صعب يعرف او يقدر حبى لية
كل غالى معاك بيرخص

وبيضيع من بين ايديك
يعنى حبى من البداية كان حب كبير عليك
اللى ملهوش خير فى نفسة

هيبقالة خير فى مين
عشت عمرى بحب واحد قلبة ميت من سنين
باختصار مش فارقة عندة هيضيع جنبة مين
مات الكلام مابقاش يفيد

كل الكلام مفهوش جديد
انت اللى فيك عمال يزيد عيوب كتير مش لاقية حل
انا كنت اخر فرصة ليك

انا نعمة ضاعت من ايديك
كان نفسى اغير حاجة فيك انا لو فضلت معاك همل

محمد عبد المنعم .. ماتتغروش يابنى أدمين

ماتتغروش يا بني ادمين دا اصلكوا طين
ومهما العمر طال بيكم مصيركم للتراب راجعين
دنيا وقالوا عنها زمان ماليها امان
ومابتعملش اي حساب لمال ولا جاه ولا لسلطان
لما منحسش ببعض يبقي عايشين جواه غابه
الغنى يجوع فقير والقوى يسئ غلابه
لما كله يالا نفسى مين يحس بالمحرومين
مين يجيب حق الضعيف ولا ينصر مظلومين
لما بنكدب حقايق لما بنزور ضمير
لما ندي الشر فرصه فينا يقتل اي خير
يبقى ع الدنيا السلام وانتهي زمن الطيابة
اللى ملهوش ظهر جامد فى الحياة يسف التراب
واللى ظالم فى الزمان ده يتعمله مية حساب
دنيا حالة عجيب وعايزه البشر يبقوا ديابة

محمد عبد المنعم .. فكرك ياصاحبى

الله يرحمك كل اللي عايشين في البلد دي

بيدعوا ليك
الله يرحمك عايش في قلبنا كلنا بنتباهى بيك
شرفت اهلك كلهم و وحشتهم الله

يصبر قلبهم دايماً عليك
الله يصبر قلبهم دايما عليك
فاكرك يا صاحبي ولسة روحك عايشة فيا
لا قبلت ولا هقبل في دمك عمري دية
صنت الامانة شهيد لواجبك و لبلادك
اديت رسالتك كنت قد المسؤولية
كتبت اسمك حى فى الجنة وشهيد
مليون تحية يلا وفي راحة و سلام
يوم الشهادة في السماء وفي الارض عيد
ايه احسن من حسن اللقاء

ومسك الختام
دمك ده مسك يا صاحبي مبروك على الشهادة
كفنك والافرول والبيادة

وعلم بلادك اللي ياما حميت ترابه
ربك كتبلك تبقى من اهل السعادة
امك وابوك مش محتاجين حد يواسيهم
ربك بكرمه و رحمته مهون عليهم
تعبوا و ربوا و كبروا وعشان كده
الجنة بكره هتبقى فاتحة دراعها ليهم

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

محمد عبد المنعم .. ألف حمد وألف شكر

الـف حمد والف شكر ليك يـا رب
انـى عايش وانى لسـه عندى قلب
كنـت عايش وسط ناس بدوس عليا
اللى يكسر قلبى واللى يذل فيه
كنت ماشى فى ارض فيها بيوت خيانة
سيبت نفسى لناس مبتـصونش الامانة
واللى طلعتو بأيديـا لـحـد فـوق
ساب ايديا نزلت تـحت وداس عليا
اخرت حبى ليهم طـلعو شـوية جـراح

محمد عبد المنعم .. تعظيم سلام ، أمينه ، محمود الليثى ، أحمد سعد

تعظيم سلام عشان ابن مصر
تعظيم سلام من كل مصر
تعظيم سلام للى وقف ومهموش غير اسم مصر
تعظيم سلام للجدعنة تعظيم سلام من قلبنا
تعظيم سلام ليك يابطل من كل شبر فى ارض
مصر من كل شبر فى ارض مصر
الرجال مابينوش غير فى الشداد يظهرو فى
وقت المحن يبقو السناد
والكبير بالفعل مش كتر الكلام وانت امتى
زيك انت كان عندنا
وقت ما احتجناك

وقفت فى دهرنا كل مصر بتفتديك
تعظيم سلام تعظيم سلام عشان ابن مصر
تعظيم سلام من كل مصر
تعظيم سلام للى وقف ومهموش غير اسم مصر
تعظيم سلام للجدعنة تعظيم سلام من قلبنا
تعظيم سلام ليك يابطل من

كل شبر فى ارض
مصر من كل شبر فى ارض مصر
اللى وقت الجد شال كفنة بايدة
مهمهوش اية اللى ممكن يجرى لية
عدى بينا وبالبلد بر الامان
كل مصر بتشكرك يابن الاصول
انت اكبر من كلامى مهما اقول مصر محتاجة
اللى زيك من زمان
تعظيم سلام عشان ابن مصر
تعظيم سلام من كل مصر
تعظيم سلام للى وقف ومهموش غير اسم مصر
تعظيم سلام للجدعنة تعظيم سلام من قلبنا
تعظيم سلام ليك يابطل من كل شبر فى ارض
مصر من كل شبر فى ارض مصر
انا ابن منطقة شعبية وكلامى على اد حلاتى
بجد شايفك بعنيا انت الكبير وسط اخواتة
راجل اصيل شهم وعترة عشنا غامر بحياتة
متربى على النخوة فى جيشها وطنيتة دليل اثباتة
تعظيم سلام عشان ابن مصر
تعظيم سلام من كل مصر
تعظيم سلام للى وقف

ومهموش غير اسم مصر
تعظيم سلام للجدعنة تعظيم سلام من قلبنا
تعظيم سلام ليك يابطل من كل شبر فى ارض
مصر من كل شبر فى ارض مصر
اللى بعد الليل

معاة جاب النهار
اللى فى الوقت المناسب خد قرار
قال دة اغلى حاجة عندى هية مصر
قال يموت قبل ما حد يمسها
ولا ياذى اى حد فى اهلها اللى نفذ

امر شعبة ابن مصر
تعظيم سلام عشان ابن مصر
تعظيم سلام من كل مصر
تعظيم سلام للى وقف ومهموش غير

اسم مصر
تعظيم سلام للجدعنة تعظيم سلام من قلبنا
تعظيم سلام ليك يابطل من كل

شبر فى ارض
مصر من كل شبر فى ارض مصر
كمل المشوار معاك شعبك وراك
ربنا دايما يوفقلك خطاك المهمة صعبة

وانت ادها
ايد فى ايد معاك نعدى المستحيل والنهار

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

محمد عبد المنعم .. انا معجب بيك

ياليلى ياعينى ياليل

انا معجب بيك هموت عليك انا اصلا جاى

هنا فى الدنيا عشان اسعدك

وارضيك

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

انا معجب بيك ونفسى فيك

داانت لو هتتطلب عمرى انا

عمرى قليل عليك

لو كل البشر والدنيا والعالم هيحبو فيك
مش هيجى واحد فى الميه من حبى

واحساسى بيك
داانا من الاخر بقى كدا عايزك

وعينى هتتطلع عليك
دا الحياه من غيرك انت لا ليها لا

لون ولا طعم
داانا عمرى ماحب غيرك

لو يرمونى مليون طعم
كفايه اللى بحسه جمبك لما

ايدى بتلمس ايديك
من حسن حظى ان انت حظى

وحظى كان ووقعت فيك
انا لو بايدى اخدك ياسيدى فى حضنى

وافضل الف بيك
ماتقولش لحد انى بحبك احسن يحسدونى عليك
انا معجب بيك
لو سلم بايديه عليا عارفين بعمل ايه
بفضل ابوس ياناس فى ايديا

من مطرح ايديه
انا بجد ماشوقتش زيك مهو

اصل اللى يعرفك زيك
لا هيعرف ينام من حبك ولا

حتى يغمض عنيه
من حسن حظى ان انت حظى

وحظى كان ووقعت فيك
انا لو بايدى اخدك ياسيدى فى حضنى

وافضل الف بيك
ماتقولش لحد انى بحبك احسن يحسدونى عليك
انا معجب بيك

محمد عبد المنعم .. كل ماغمض عينيه

كل ما اغمض عينيا كل ما بسرح شوية

ما بفكرش الا فيك
افضل اصبر فى روحى ارجع رجعلى

روحى نفسى اطمن عليك
خلاص البعد موتنى كل حاجة فيك وحشتنى
يارب متكونش نسيتنى ياريت

ترجعلى تانى ياريت
تعبت خلاص من الفرقة اعيش او

اموت مهيش فارقة
انا بعدك هنا فى خنقة وحاسس ان انا اتهزيت
الايام واقفة بيا الموت اهون عليا مش

هتحمل خلاص
بتعذب فى بعدك حاسس انى بعدك مش

عايش من الاساس
مش همنعك امشى الطريق اللى انت

شايفه هيبقى صح
اهم حاجة متنسانيش و تسبلى جرح
و ابقى افتكرنى و خلى فى مواعيد
انشالله اشوفك من بعيد لبعيد

محمد عبد المنعم .. على كل لون

على كل لون يا باتيستا بقينا اخر ألاسطة
وممشيين الدنيا بضهرها

وبالواسطة كحرتنا
كل كلامنا وبقينا عاوجين لسانا واخد بالك

يا صاحبي قاري

وهارش يا اسطى
خدنا الشمال سكة ومبدا

وبقى الضلالي بيتصدق
ومن العوء روحنا

لاعوأ كده وش
وبكل بجاحة بقينا على

الوان الطيف متلوننين
والموضوع كيف مين اللي في الدنيا دي نضيف

الكل ملطوط بصراحة
بقى حالنا ماشاء الله حاجة تعر لا عشرة

بنصونها ولا سر
الكل رجله بقت تتجر

والخية بشويش على الهادي
طول ما انت حالك مش معدول وندل

ومتعرفش اصول ناجح
باذن الله ومقبول

وصاحبنا قال في الدنيا دي
خدنا الشمال سكة ومبدا

وبقى الضلالي بيتصدق
ومن العوأ روحنا لاعوأ كده وش
وبكل بجاحة بقينا على الوان

الطيف متلونين
والموضوع كيف مين اللي في الدنيا دي

نضيف الكل ملطوط بصراحة

محمد عبد المنعم ، فيفى عبده ، سميه الخشاب .. كيد النسا

هوبا يووه
كيد النسا كيد النسا
يابنى الستات دول مدرسه
لو حطو ايديهم فى ايدين بعض

يخربوا اتخنها مؤسسه
كيد النسا كيد النسا
يابنى الستات دول مدرسه
واللى هيسلك ويا الستات نضربله تحيه

وميت مسا
طلعو ادم من الجنه خلوه ياناس
دول ليهم شنه

ورنه واداره وخبره وفن
حاكم الستات مجانين بيجنينوا العاقلين

عارف اصل المجانين

دول هما يابنى اجن
واتفرج على كيد النسا
تقدرى تقوليلى لماذا انتى متكاده ومتغاظه
طبعا عشان انتى القديمه وانا لسه

فريش وطازه
انا بلافته وخدته منك دا مصدق يخلع منك
عندى مؤهلات مش عندك

من حقى اتمرع واتنك
طيب مانا خدت خيره ياهبله

اول حضن واول قبله
ياما هشكنى وياما هشتكته من غير رئ

وطبله
انتى فاكره نفسك ست

داانتى ست شهر يابت
يابت انا افرمك

واتويكى واعمل فضيحه ع النت
ع النت اه يابت رقصنى ياواد ع التت
رقصنى ايوا
مش بالرقص ياروحى
عشان تعرفى انك ساكه اهو باعك

من اول تكه
واول ماشافنى خطفته راح قالبك

ومديكى سكه
عايزه تقارنى نفسك بيا ايش جابك

يافيفى ليا
لو كنتى انتى حلوه حبه انا حلوه

حبتين وشويه
دى القديمه ياماما تحلى

وانا اوريدى اجمل واحلى
هيحبك على ايه ياحيله امك دا كبيرك

يطلع بيكى رحله
انا عارفه انى مفلفلاكى

وان انا ياسميه كيداكى

وشعرى مايبقاش على حرمه

ان مافضلت كدا كيداكى
كيداكى فرساكى داانا تعباكى

واهراكى
ياحلاوه هو دا ماشى ياسميه ياخشاب هتشوفى

بئا فيفى عبده

هتعمل فيكى ايه
اوعا المهم اللى يضحك فى الاخر

يافوفه
على رأى المثل اللى بيقول اللى خادته القرعه

تاخده ام الشعور
استنونا فى كيد النسا

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

محمد عبد المنعم ..لاجل النبى

انا فى جاه النبى تقبل صلاتى على النبى
انا فى جاه النبى تودعنا بزياره النبى
لاجل النبى لاجل النبى لاجل النبى
نشوف بعينا سيدنا النبى لاجل النبى
ولاجل النبى لاجل النبى لاجل النبى
نشرب من ايد سيدنا النبى لاجل النبى
لاجل النبى لاجل النبى لاجل النبى
اقبل صلاتى على النبى لاجل النبى
لاجل النبى لاجل النبى لاجل النبى
بعينا سيدنا النبى لاجل النبى
يالهى الكون كله كله لاجل النبى
انت عندى كلى لاجل النبى
يظلمونى انت شايف يتهمونى انت عارف
من عبادك ايه حصلى
انا فى جاه النبى تقبل صلاتى على النبى
انا فى جاه حبيبى النبى توعدنى

اشوف سيدنا النبى
لاجل النبى لاجل النبى لاجل النبى
الكل يصلى على النبى لاجل النبى
لاجل النبى لاجل النبى لاجل النبى
توعدنى بزياره النبى لاجل النبى
انا جسمى عليلى لو عند النبى
يارب اوعدنا نشوف النبى
انا جسمى عليلى لو عند النبى
وقلبى يميل من سيره النبى
انا جسمى عليلى لو عند النبى
يارب اوعدنا يسقينا النبى
بحب النبى واحب بيت النبى
بموت فى النبى واهل النبى
راميت حمولى على الله
رامى حمولى على النبى وعلى الله
اللهم صلى على سيدنا النبى
خير الخلق طه حقق مطلبى
اللهم صلى على سيدنا النبى
اشوفه بعنيا حقق مطلقى
اللهم صلى ع الصادق الامين
اللى جه برساله لكل العالمين
اللى نصح الامه وكشف عنا الغمه
جزاه الله عنا خير الجزاء
اللهم صلى على سيدنا النبى
خير الخلق طه حقق مطلبى
حب الرسول يابا دوبنى دوب
عن المعاصى يابا خلانى اتوب
جالى فى منامى يابا لبسنى توب
ودوبنى دوب دوبنى حب الرسول دوبنى دوب

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

محمد عبد المنعم .. مشيت وراكى يادنيا ( تتر بدايه مسلسل كيكا على العالى )

مشيت وراكى يا دنيا غرتينى تلفتى حالى على قد ما ادتينى اخدتى ودفعت مهرك غالى لعبتك استغمايه

وكان اصولها لعبة كيكا على العالى طب كيكا علي العالى يا دنيا انا كل ثانيه هعلى فيكى

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

جيتى عليا وعليا انا مش هافيه هقدر عليكى كيكا على العالى شطارة

وباماره ياما شفت فيكى وصعب انتى يا دنيا

انا بكره هبقى اصعب لا شقيان فى يوم ارتاح ولا مرتاح بيتعب

شغلتينا ايه لينا ونسينا ايه اللى علينا وتوهنا ورا اسباب

طلعتي العيبه فينا كيكا ع العالى يا دنيا انا كل ثانيه

هعلى فيكى جيتى عليا وعنيا انا مش هافيه هقدر عليكى

كيكا على العالى شطارة وباماره ياما شفت فيكى

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

محمد عبد المنعم .. واللعبه خلصت هكذا ( تتر نهايه مسلسل كيكا على العالى )

واللعبه خلصت هكذا واحنا فى زمن الازازه
واللى يعرف يلعب صح يقوى لو اتكعبل واتأذى
واما تلعب خليك حريف مصلحتك تخلص

فى الخفيف
اوعى تطلع فى العالى تتغر

يا سيدي ده جوع الدنيا

يسده رغيف
واللعبه خلصت هكذا

واحنا فى زمن الازازه
واللى يعرف يلعب صح يقوى

لو اتكعبل واتأذى
واما تلعب خليك حريف مصلحتك تخلص

فى الخفيف
اوعى تطلع فى العالى تتغير يا سيدي ده

جوع الدنيا يسده رغيف

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

محمد عبد المنعم .. البلدى يوكل

ياجامد انت يامعدى محدش هيحبك قدى
اسم الله يابو كعب محنى

ياواد جمالك جننى
اديلك العين والننى ياحلى من

الورد البلدى
البلدى يوكل عشان حلاوتك

وكل مادا بتزيد غلاوته
الله اكبر امور ياختى واحده

واحده على قلبى خطى
يامجننه العاقلين ومعقله المجانين
ارقيقى من الحساد يكفيكى شر العين
والنبى قمر اربعتاشر قشطه

وسكر من الاخر
خدودك مهلبيه ولا العيون ياساتر
زى القمر بين البشر دانتى عليكى

عود ينطق الحجر
صدق اللى قال زى الغزال
مظبوط على الشعره

زى الكتاب ماقال
البلدى يوكل عشان حلاوتك وكل

مادا بتزيد غلاوتك
مفكيش

ولا اى غلطه عودك مرسوم يابطه
وراكى فى اى حته اصل انتى تؤمرينى
عاجبانى ياحلوه كلك عايز بس

اقولك اكمل نص دينى
يامجننه العاقلين ومعقله المجانين
ارقيقى من الحساد يكفيكى شر العين
والنبى قمر اربعتاشر قشطه

وسكر من الاخر
خدودك مهلبيه

ولا العيون ياساتر
زى القمر بين البشر دانتى عليكى عود

ينطق الحجر
صدق اللى قال زى الغزال
مظبوط على الشعره زى الكتاب

ماقال
البلدى يوكل عشان حلاوتك

وكل مادا بتزيد غلاوتك

جميع كلمات اغاني محمد عبد المنعم

اقرا ايضا ..

جميع كلمات اغاني محمد مغربي

بقلم

sandy

كلمات اغنية ربنا يخليك لقلبى ,,كارمن سليمان,, 2017

كلمات اغنية ربنا يخليك لقلبى ,,كارمن سليمان,, 2017

كلمات اغنية ربنا يخليك لقلبى ,,كارمن سليمان,, 2017

كلمات اغنية ربنا يخليك لقلبى ,,كارمن سليمان,, 2017

مش قادرة لسة اصدق انك انت بقيت معايا

وخلاص كل الى ياما حلمت بية بقى بين ايديا

مش عايزة حاجة تاني، خلاص حبك كفاية
واحلم واتمني ايه؟ من الدنيا دا انت كتير عليا

ربنا يخليك لقلبي، تبقى طول العمر جنبي
كل ما اسمع حاجة عنك بعرف اني اخترت صح

كان لقانا أحلى صدفة، ياللي جنبك ببقى عارفة
انك انت جيت حياتي تِملى كل سنيني فرح

من حسن حظي اني قابلتك، تقدر تقول جيتني ف وقتك
مانا كنت قبلك مش عايشة، وخلاص هعيش

ياما عليك كنت بدور، وبجد مش قادرة اتصوّر
لو عمري كان قبلك عدى، مقابلتنيش

ربنا يخليك لقلبي، تبقى طول العمر جنبي
كل ما اسمع حاجة عنك بعرف اني اخترت صح

كان لقانا أحلى صدفة، ياللي جنبك ببقى عارفة
انك انت جيت حياتي تِملى كل سنيني فرح

كلمات اغنية ربنا يخليك لقلبى ,,كارمن سليمان,, 2017

كلمات احمد حلمى

الحان مصطفى جاد

توزيع الهامى دهيمة

أقرأ ايضا….

كلمات اغنية الحب زى الوتر نانسى عجرم 

كلمات اغنية بتعلق فيك نانسى عجرم

HaMeS

كلمات اغنية عم بتعلق فيك نانسى عجرم

كلمات اغنية عم بتعلق فيك نانسى عجرم

كلمات اغنية عم بتعلق فيك نانسى عجرم

كلمات اغنية عم بتعلق فيك نانسى عجرم

عم بتعلق فيك شوى شوى وعم حس بحنية

ولامرة حسيتها بعمرى الى عشتة انا

قلى انك حاسس فيى وشايف شو بيحكو عينى

لما بتمرق حدى وبرجف قدامك انا

انا عم بلش حبك انا لما بشوفك بتلبك 

مع انك بتضلك ساكت قلبى عم يسمعك

انا عم حبك هلق انا بعيونك عم بتعلق

بالايام الى جايى حدى عم بقشعك

كلن عم يحكونى كل شوى بيسألونى

شو اتغير فيى وشو صارلى عنن عم بختفى

شو بقلن عشقانة بقلن بعيونك غرقانة بقلن

على قلبك هربانة تركنى اتخبى فية 

كلمات اغنية عم بتعلق فيك نانسى عجرم

كلمات زياد برجى

الحان زياد برجى

توزيع هادى شرارة

أقرا ايضا …..

كلمات اغنية الحب زى الوتر نانسى عجرم

HaMeS

كلمات اغنية الحب زى الوتر نانسى عجرم

كلمات اغنية الحب زى الوتر نانسى عجرم

كلمات اغنية الحب زى الوتر نانسى عجرم

كلمات اغنية الحب زى الوتر نانسى عجرم

الحب زى الوتر تعزف علية الحان 

وتلف بية العالم من غير ما تروح مكان

وتشوف معاة العجب تسمع اصول الطرب

من قلب حب وطب وداب وغناة فى كل مكان

وانا قلبى عاشق للغنا من يوم ما حبيتك

شكلى اتولدت انا من جديد اول مانا لقيتك

لو يوم تحس انك وحيد انا حضنك انا بيتك

عايشة فى حبك انا اجمل يومين احساس

وان قولت انا بعشقك دة مش كلام وخلاص

انت الحياة كلها اجمل سنين عشتها

مش عايزة غيرك ليا انا من وسط كل الناس 

كلمات اغنية الحب زى الوتر نانسى عجرم

كلمات محمد رفاعى

الحان وليد سعد

توزيع محمد الشرابى 

اقرأ ايضا ..

ياكثر .. نانسي عجرم 2016

HaMeS